Onleesbare en onbegrijpelijke mails: het lijkt in de business eerder regel dan uitzondering. Opmerkelijk, want we weten allemaal dat effectief communiceren de sleutel is tot succes. Waarom schrijven we dan zinnen als: “in afwachting van uw reactie, verblijven wij…”, terwijl we eigenlijk bedoelen: “reageer…
De meeste organisaties die wij begeleiden willen meer – en beter – contact met hun klanten. Om dat te realiseren, wordt er vaak van alles uit de kast gehaald. Zoals laatst, toen een klant ons vertelde van hun heidag, van hun brainstormsessie en … van hun output: een groene kaart en…
Onlangs werd ik uitgenodigd voor een workshop improviseren. Benieuwd als ik altijd ben naar nieuwe inzichten en nieuwe (theatrale)ervaringen, maakte ik dankbaar gebruik van de invitatie en was ik – samen met 5 anderen – vorige week present in een klein, maar gezellig theater…
Het begon als een ‘normale’ dag. We gaven een workshop over ‘Excellent in acquisitie’. Een ambitieuze titel, bedoeld voor ambitieuze professionals. Op deze dag waren dat tien financieel-specialisten, die een boost moesten maken in hun commerciële gedrag. Hun doel was zich beter te verbinden met de klant. Nu gingen ze gelijk de inhoud in en toonden ze de voltallige productlijn al bij binnenkomst. Wat ze wilden, was eerst contact maken,…
Ik stap uit de trein en loop op weg naar huis. Bij de uitgang van het CS, staat een jonge man met dozen, flyers en kranten. Een student, schat ik in, die mij een abonnement op een krant wil verkopen en dus straks vragen gaat stellen als: ‘Leest u wel eens een krant of heeft…